Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2007

ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΘΕΩΣΗ

Η βροχή είχε αρχίσει να πέφτει στο Πανθεσσαλικό όταν ολοκληρώθηκε ο νικηφόρος αγώνας της ΑΕΛ με την Μπλάκμπερν. Εξω από τα αποδυτήρια των ομάδων δημοσιογράφοι, Ελληνες και Αγγλοι, αλλά και οι λιγοστοί φίλοι της Λάρισας που κατάφεραν να πλησιάσουν στο χώρο περίμεναν υπομονετικά τον «man of the match».

Ο Ιμπραχίμα Μπακαγιόκο ήταν αναμφίβολα το κεντρικό πρόσωπο του αγώνα και η αποθέωση προς το πρόσωπό του ήταν καθολική, ακόμη και από τον πλευρά του αντιπάλου. «Μπράβο, συγχαρητήρια για τη νίκη και το πολύ ωραίο γκολ» ήταν τα λόγια του Μπένι ΜακΚάρθι προς τον επιθετικό της ΑΕΛ, με τον οποίο συνομίλησε αρκετή ώρα έξω από το γήπεδο. «Ακόμη δεν τελείωσε τίποτα» έσπευσε να συμπληρώσει ο Μπακαγιόκο και αντάλλαξε τηλέφωνα με τον επιθετικό της Μπλάκμπερν, δίνοντας ραντεβού για τον επαναληπτικό της 4ης Οκτωβρίου στην Αγγλία. Λίγα λεπτά νωρίτερα είχε αποθεωθεί από τους συμπαίκτες του στα αποδυτήρια. «Δεν καταλάβαινα τι έλεγαν λόγω της γλώσσας, όμως ήταν ένα πολύ ωραίο συναίσθημα» δήλωσε αφοπλιστικά στο «Goal» ο Ιβοριανός επιθετικός.

Από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι του στη Λάρισα ο 31χρονος επιθετικός (γεννημένος στις 31 Δεκεμβρίου 1976) κέρδισε τις εντυπώσεις: χωρίς ίχνος τουπέ, επικοινωνιακός, καταδεκτικός και έτοιμος ανά πάσα στιγμή να κάνει πλάκα... Στη δουλειά του όμως είναι επαγγελματίας 100%. Προσέχει τι και πότε θα φάει, το ωράριό του, είναι ο παίκτης που ξέρει να κάνει σωστή διαχείριση των ικανοτήτων του. Εχει αυτοπειθαρχία και αυτό εξηγεί -πέρα από το πόσα...κιλά μπάλα ξέρει- την πορεία του στο ποδόσφαιρο.

«Συλλογική προσπάθεια»
Αν και του ανήκει ένα μεγάλο μερίδιο από την προχθεσινή επιτυχία, ο ίδιος δεν θέλησε να... προσωποποιήσει τη νίκη. «Δεν θέλω να σταθούμε στην ατομική μου απόδοση. Η ομάδα έπαιξε καλά και η νίκη ήταν το αποτέλεσμα μιας καλής συλλογικής προσπάθειας. Από τη στιγμή που παίξαμε έτσι ήταν φυσιολογικό να κερδίσουμε. Προσωπικά είμαι πολύ χαρούμενος για τη συμβολή μου, γιατί μου αρέσει πολύ να βοηθάω την ομάδα».

Αν και είχε υποσχεθεί εκ των προτέρων πως θα σκοράρει σε βάρος των Αγγλων, δήλωσε πως δεν έχει κάτι... εναντίον της Μπλάκμπερν: «Αυτά συμβαίνουν στο ποδόσφαιρο και ένας σωστός επαγγελματίας πρέπει να κάνει καλά τη δουλειά του».

Θεωρεί πάντως σημαντικό γεγονός ότι σκόραρε σε ένα ευρωπαϊκό παιχνίδι, ενώ ζητώντας του να σχολιάσει τη δήλωση του προπονητή του, Γιώργου Δώνη, πως η πρόκριση είναι 50-50 και ότι πάντα είναι δύσκολη η έδρα της Μπλάκμπερν, έδειξε να συμφωνεί: «Γνωρίζω πως μάθατε ότι έχω σκοράρει δύο φορές εκεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Είναι όντως δύσκολη έδρα, όπως λέει ο προπονητής».

«Παιδικό μου όνειρο»
Η διαδρομή του Μπακαγιόκο από τη Σεγκουέλα στην Ακτή Ελεφαντοστού μέχρι το θεσσαλικό κάμπο έχει περάσει από πολλά κύματα... «Ηταν παιδικό μου όνειρο να γίνω ποδοσφαιριστής και ο πατέρας μου έπαιζε ποδόσφαιρο. Το έχουμε λίγο σαν οικογενειακή παράδοση, αν και οι δύο κόρες μου δεν ξέρω αν θέλουν να ασχοληθούν με το γυναικείο ποδόσφαιρο».

Αγωνίστηκε για τρία χρόνια στη Μονπελιέ και το 1998 η Εβερτον δαπάνησε 6,5 εκατομμύρια ευρώ για να τον αποκτήσει. Ο απολογισμός των 4 γκολ σε 23 συμμετοχές δεν ήταν ικανοποιητικός και την επόμενη χρονιά ο Μπακαγιόκο μεταγράφηκε στη Μαρσέιγ, με τους Γάλλους να δίνουν 6 εκατομμύρια ευρώ. Ακολούθησαν η Οσασούνα, η Ιστρές, η Λιβόρνο, η Μεσίνα και τώρα η ΑΕΛ: «Μου αρέσει πολύ που παίζω στην Ευρώπη. Είμαι χαρούμενος εδώ, νιώθω τακτοποιημένος και ως σωστός επαγγελματίας θέλω να κάνω καλά τη δουλειά μου. Ο κόσμος με αγαπάει».

Δεν υπάρχουν σχόλια: